Hjemrejse

Vi skal være ude af huset inden kl. 10 – hvilket ikke er noget problem kl. 9:15 sidder vi i Moderskibet

Dirty Megan

og kursen er sat mod Hamar, hvor vi ankommer ca.: 16:50 lige tidsnok til fika, og efterfølgende lidt tussen rundt i byen før aftensmad på hotellet og så tidligt i seng, da vi skal forlade hotellet senest kl.: 06:30 for at være sikre på at nå færgen kl.: 13:35 mod Hirtshals, hvor vi i bedste Fjord Line stil ankommer 15 minutter for sent. Fra færgen går turen til en lader så moderskibet kan få noget føde inden hjemturen og vi forsvinder ned på vores stam restaurant i Hirtshals normann’s

Derfor- – – uhm!!! og i Danmark bruger man salt på fritterne

Herefter er det “bare” de sidste 200 km hjem, ankomst kl. 22:30 efter rundt 2800 km i løbet af en uge.

Udgivet i Ferie, Hjemme, Uncategorized | Skriv en kommentar

Det nærmer sig slutten i Lensvik

Sidste dag bruges til at begynde at tage afsked med Lensvik og Utnesvatnet, så efter en langsom morgen og frokost (lunch ) går vi den godt 5 km lange tur rundt Utnesvatnet

I morgen er det hjemrejse

Det blev sådan en dag!

Der var lidt optræk til regn og vi gad egentlig ikke og solen skinnede alligevel så vi blev hjemme og nød solen læste bøger og sad med benene op det meste af dagen.

Men så kom vi i tanke om at det måske var en ide at proviantere Blandt andet hos Orkanger Ysteri. Fruen og tøsen handlede og fatter ladede bil, og vi sluttede turen af hos Jordbærpikene Orkanger, med en burger

En spøjs ting i Norge bruger man åbenbart ikke salt på pommes frit.

Vi besluttede for at benytte sidste chance og køre til Agdenes Fyrstation for at kigge på solnedgang.

I mørket på vej hjem så vi en stor elgtyr stå ude på en mark, udover at det var for mørket til billeder så ville den også være væk inden bilen var parkeret og kameraet fundet frem, men vi nød synet ;-)

Museums tur

Dagens udvalgte udflugtsmål blev Orkla industrimuseum, en ganske spændende udstilling om mine drift gennem mange år, da vi tidligere har været i miner valgte vi turen i minen fra. Samme sted ligger, Thamshavnbanen en aktiv veteranjernbane som egentlig også er en del af museet men af tekniske årsager ikke kører i år

Fra industrimuseet gik turen til Løkken kirke, som på Visitorkland‘s hjemme som er uden yderlige beskrivelse dog ser interessent ud, MEN som alle norske kirker låst. De vil gerne skryde af deres kirker men man må ikke se dem.

Vent hvad laver jeg her?

Maden blev indtaget på Bårdshaug Vegkro en schnitzel med friske grønsager, pommes og krydersmør – og det var ikk’ så ringe og på vejen hjem blev der stoppet ved Jordbærboden og det var heller ikke ringe.