Norge 2023 på vej til Trøndelagen

    • Hjemmebasen torsdag aften moderskibet lastes og lades
    • Fredag kl. 05:30 afgang fra hjemmebasen
    • Ladestop inden vi skal ombord på MS Bergensfjord
    •  09:35 afgang mod Kristiansand
    • Desværre har Fjord Line valgt at nedlægge deres rute til Langesund hvilket lige betød 3½ times ekstra kørsel, og man er vel jyde så skift af rejseselskab ville give en mer udgift (p.g.a. tidspunktet for ændringen) som jeg ikke var villig til at betale
    • kl. 13:30 ankomst Kristiansand kl. 13:50 vi begynder udkørsel fra færgen
    • Også den ufatteligt langsommelige udkørsel fra havnearealet i Kristiansand
    • Vi er selvfølgelig forberedt hjemmefra med diverse lade apps Spiiri, Ionity, Clever, MER og naturligvis Dankort
    • Larvik første ladestop og en storm af problemer, ved Ionity standeren står en ung mand klar til at hjælpe – det hjælper aller en ski’ Ionity vil ikke acceptere hverken app eller dankort efter at have bøvlet ved 2 ladere giver den unge mand op og det gør jeg også.
    • Da det er en Cirkel K station vender vi os mod Cirkel K ladestanderne (hvor der er kø) – hvor det tilsidst lykkes at få moderskibet ladet op
    • Så endelig efter bøvl og ballade kan vi endelig kl. 17:40 fortsætte mod Hamar 
    • Vi har dog lige et enkelt ladestop inden, så med holdt vejr og krydsede fingre har vi dagens andet ladestop hos Cirkel K og ingen problemer
    • Kl. 19:46 afsted på sidste stint mod Hotel Astoria hvor moderskibet lander kort før kl. 21
    • Indtjekning på hotellet, receptionisten råder os til lige at spise inden vi tjekker ind på værelset, aftens maden skulle egentlig være væk kl. 20 så vi når altså lige den inkluderede aftensmad
    • Herefter dagens sidste opladning på det som vel bliver primær strømleverandør  MER
    • Så efter 650 km er det senge tid
    • Vi lader som om vi har masser af tid lørdag – så vi giver os god tid til den inkluderede morgenmad inden vi “lister” af fra Hamar
    • Kl. 9:30 sættes moderskibet i drift på den sidste del af rejsen mod Lensvik
    • Nu er jeg jo ikke kendt for at være stædig og bedrevidende (end en GPS), så jeg vælger ikke at tro på GPS’en som meddeler at det tager en time længere at tage E6 (motorvej) mod Trondheim end Rute 3 (ahem)
    • Første ladestop Ionity Øyer og belært af sidste stop prøver vi igen Ionity ???  – hvor vi igen kan konstatere lade app. og Dankort afvises med “Betaling ikke accepteret”, heldigvis er det en Cirkel K som vil acceptere vores hastigt hentet Cirkel K App ;-)
    • Vi holder en lille ladepause i Vinstra (det bliver vi glade for senere)
    • Næste stop skulle være i Dombås ved den valgte station var vi nr. 6 i køen så vi valgte at køre videre, desværre viste det i moderskibet indbyggede system ikke at der var to andre lade stationer i Dombås, så med krydsede fingre og tilbageholdt åndedræt lister vi os over Dovre sletten, heldigvis har vi konsekvent ladet moderskibet til 80% i stedet for at sjatlade (ladning over 80% tager sygt lang tid)
    • Turen over Dover sletten er spændende  – – ladestatus falder langsomt mens rækkevidden langsom stiger, da det stort set går nedad bakke helevejen til Oppdal
    • Her lades der for sidste gang inden ankomsten til Utnesveien så vi ankommer med 50% strøm på moderskibet, da der ikke kan lades ved huset.
    • Så efter 1100 km er vi endelig fremme kl. 18 – 1½ time senere end beregnet
    • Og var det ikke lige fordi, at da huset blev bestilt havde vi en dieselbil, så havde vi nok ikke valgt at vores første så lange ferietur i Norge skulle være i EL-bil

Udsigten fra verandaen

Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *